Patyolat akció

2011.07.02. 22:15

A munkám repülő véleményezése óta szó szerint le se szartak és remélem ez így is marad. Azt már tényleg nem kéne elérni! Még összetűzésbe keveredtem valami önkéntes jogvédővel egy csövi lepakolása miatt és a mindennap másik lábra sántikálós koldus se utazott. Szóval nem volt unalmas a munka.
Most 2 hét szabim van, amit a Balatonon terveztem. Elsejétől Balatonakaliban lettem volna autós találkozón, de mivel nem volt mivel menni így ez kimaradt. A remek időjárás miatt a Balcsi más részére se mentem eddig, így kicsit megpróbáltam utolérni magam és neki álltam pakolni és kidobni a felesleges cuccokat. Fantasztikus, hogy mik nem kerülnek elő ilyenkor!

A mai lelet egy Nokia 2600 telefon ami szinte új.... :) Már nincs sok hátra a porcicák üldözéséből, talán még 1 fél nap de szerintem előkerülnek még meglepő dolgok! 

A repülő vélemény

2011.06.21. 23:25

Igazából a mai napról sokkal csúnyább dolgok jutottak eszembe még mielőtt elindultam volna haza, de az a pár kilométer libakergetés kicsit átszellőztette a fejem és a gondolataim. Ezek szerint ez a következménye a bogár vacsin kívül annak ha az ember nem hajtja le a sisak plexiét.

Szóval a mai nap nem volt egyszerű, de ezt szinte érezni lehetett az erős hétfői indítást követően. Most már tuti igaz egyik kedves kollégám meglátása,vonzom a hülyéket. Tegnap a „hét mondata” rovatomba rögtön első körben sikerült kvalifikálnia magát egy kedves városlakónak (inkább nem írnám le most, hogy mit mondott a hajlékony).
Az erős kezdés után jött a mai nap, ebből 3 kanyar majd a pihenő és az utána első kanyar nyugisan telt. Néha ilyen is kell. Mikor már az ember gondolná, hogy 1 nyugis kör és vége akkor jön a meglepetés. Utolsó körben az egyik megállóban 3 homless felszáll, én megkérem őket, hogy ezt játsszák el visszafelé is a lépcsőn. Ezzel nincs gond, a 3-ból 2 megéri de a harmadik csak ordítani kezd de végül leszáll. Ajtó csukódik, villamos indul, a következő pillanatban a nyitott ablakon még búcsú ajándékként beköp.

Minden munkának megvannak a szépségei és az árnyoldalai is. Nekem is mindenből jutott, bár az elmúlt évek alatt a rossz dolgok szaporodtak és súlyosbodtak. Megszokta az ember, hogy a végkielégítés botrány után „százmillióztak” később a baleset miatti állást is rajtunk kérték számon sok minden mással együtt. Felsorolni is nehéz lenne azt, hogy mi mindent kaptam (és nem csak én) munkám során. Persze ez is csak egy munka amivel otthon már nem foglalkozol ha lejárt a munkaidőd, és hogy semmit ne vigyél belőle haza még útközben kidühöngöd magad. De vannak dolgok amik nem csak a munkához kötődnek, hanem sok más dologhoz is. Ez az eset a városhoz kapcsolódik amiben élünk. Ma olyan városban élünk ahol ilyen állapotok vannak és előfordulhat, hogy a munkáját végző embert leköpik. Ma a hajléktalan akit leszállítottam a villamosvezetőnek szánta nyálát, de az embert találta el… Sajnos ez sem ritka eset ma már, nem én vagyok az első és egyetlen és sajnos nem az utolsó akinek valaki így fejezte ki valaki a nem tetszését. De biztos, hogy ennek így kell lennie???

A hülyék hete

2011.06.19. 11:32

Már párszor megkaptam, hogy vonzom a hülyéket. Kezdem azt hinni ebben lehet valami... A héten csak 4 napot dolgoztam, de ennyi pont elég volt ahhoz, hogy beszóljanak és meg akarjanak verni pedig nem csináltam semmit. A hiba biztos bennem van amiért nem engedem fel a csövest a villamosra és mindig a lábbuszt ajánlom nekik. Na de mindegy. Véget ért a 4 nap és az idő is szép, így miután délelőtt végeztem a muszáj dolgokkal jöhetett a kikapcsolódás szombatra. Motoroztam, na jó libakergetőztem kicsit a városban és meghajtottam azt a kettő és fél lóerőt amit a gyárban benne felejtettek. Kicsit itthon, a XXII. kerületben nézelődtem, volt pár olyan hely amit mindig csak útközben messziről látok így aztán ideje volt közelről megnézni. Később elmentem a Moszkva térig és onnan fel a várba kicsit ücsörögni és nézelődni. Na ekkor tapasztaltam meg, hogy a hülyéket nem csak munkaidőben vonzom.


Midőn a várba érve gépesített lovamon megérkeztem mint egy igazi lovag - csak épp szőke nem vagyok, a ló nem fehér és nem ló az pedig már tényleg mellékes, hogy nem szénát eszik - megtalált a hatóság. A szerv jeles képviselője nem tudta értelmezni a bicikliként használt Babettát és erről beszélgettünk egy kicsit majd kilátásba helyezte a bírságot is. Végül kénytelen voltam másik padot keresni ahol leülhetek és a célig hátralévő 10 méter megtétele helyett visszafordulni. Vicces egy ország ez és sose lehet unatkozni! :(
 

Nézd anya!

2011.05.11. 23:21

Az ember mindig csak a rosszat veszi észre és ebbe hajlamos belefásulni is. Pedig sok olyan vicces, vagy mosolyogtató történik ami szintén említésre méltó!
Ma is egy ilyen történt. :)

 

Jön anyuka a két kicsivel - akiket ahogy kell - tanít a zebra használatára. "Megvárjuk míg elmegy a villamos" "Mehetünk, a vezető bácsi elengedett!" Ezek a mondatok hallatszottak az üveg túlfeléről. Majd elindultak, ki a saját lábán ki pedig a motorján gurulva. Egyszer csak a már említett motor megállt és a rajta ülő vad motoros megszólalt "Nézd anya ott a vakond!" és megállt az élet. :p
Egy kis időbe beletelt mire sikerült lecsalni a vakondimádót a sínekről, aztán mindenki folytatta útját....

Egy? Mindenki!

2011.05.07. 09:21

Történt, hogy 3 nap 18ast kaptam egymás után erre a hétre. Ez jó, mert kell egy kis változatosság és nem mindig csak egy vonalon kell fel-alá mászkálni. De rossz is, mert a városban mindenhol vannak birkák és élőhalottak is, de a Savoya Parkban és környékén az egy négyzetméterre jutó agyhalottak száma különösen magas. A 18ason régen nagyon sokat jártam, aztán csak alkalom szerűen nyertem jegyet a városkutatásra és szociológiai megfigyeléseknek is beillő terepre. Ez a 3 nap azért tanulságos volt, de talán másfél éve még nem volt ennyi bírka mint most. :-/


 A mindennapok!

A 18as jelenleg bevásároló járat, az akciók földjét, a lakótelepet és a konkurens piacot köti össze, emellett az SzTK és a Moszkva tér a metróval már tényleg csak egy földrajzi pont amit szintén érint a villamos.
A 18ason fő probléma az állandó bizonytalanság, hogy a 2 bent álló villamos közül melyik is megy előbb. Ezt a kérdést mindig fel kell tenni, ez itt az élet egyik nagy kérdése a "miért?" helyett. Egyrészt mert 5 percet a városi ember semmire sem tud várni, másrészt mi van ha az utastájékoztató nyíl ellenére egy villamosnyi hülye ül és várja a később induló sárgán a hazajutást. Tipikusan olyan mint az autópályás vicc ahol mindenki szembehajt a forgalommal, csak egy valaki olyan értelmes, hogy rájöjjön, hogy a többi a hülye.
A másik fontos kérdés az indulás. Az oszlopon lévő visszaszámláló valószínű valami közelgő terrortámadás időpontjáig számol vissza, de az nem lehet a valós idő. Ezért azt is meg kell kérdezni, hogy biztos akkor indul-e. Van aki akkor is fut amikor még meg sem érkezett a villamos, és van aki akkor sem mikor már indul, de azért elégedetlenül ordít, és hadonászik, hogy ott maradt pedig még annyira volt az áhitott nyitott ajtótól mint én a nyugdíjtól. A kedves utasok egymásra érzéketlenek, ha fenn van a járművön és már menni kéne azért reklamál, hogy mit állunk még, ha nincs akkor az a baja, hogy miért nem várják még meg míg odaér.
A vonal amúgy a két végállomást leszámítva átlagosnak mondható, bár fura tulajdonsága, hogy a városba befelé haladva minden viszonylatra felszállnak és egyre többen vannak itt általában ellenkező tapasztalható - ha csak a piacon nincs valami hatalmas akció. Értelemszerűen ez visszafelé is igaz, ahol a 41-47ről fogy a nép a 18as úgy telik meg és a villamoson egyre több kerék található az utastérben valamint egyre több az olyan aki csak a nyitott ajtót látja mielőtt felszállna. Azért életét is adná, ha neki ezért 2 autópályán és a háború sujtotta Németországon kell keresztül menni, akkor azon fog áttörni mint biciklis a járdán. :-o) Ha az ilyen elszánt urbán harcosnak sikerült kvalifikálnia magát a villamosra és utassá vált akkor még gyorsan beszáll az ülőhelyekért folytatott körmérkőzésekbe is. A Savoya Park mellett a másik végállomása sem valami kellemes hely, aki 2 percnél többet töltött valaha is a Moszkva téren az tudja mire gondolok. A város ezen pontja mellett kevés ilyen szép hely van még. A csövestanya már fel sem tűnik, és hál' Isten ide nem hallatszik el a 61es megállójában zenélő koma megasztáros erős középmezőnyös produkciója sem. A tér 18as felöli része nincs benne a tudatba, csak a kannásbor és a hugyszag terjeng arra. A hely egyetlen pozitívuma az induláson kívül a közeli újságos ahol eddig mindig volt Veterán.
 

(Az alább leírtakat szigorúan utaskénti megfigyeléseimre alapozva mint magánember, kicsit túlzóan írtam le. A valósággal bármilyen hasonlóság csak a véletlen műve lehet!)

Bukás!

2011.04.28. 20:33

Jelentem németből megbuktam. Ez mondjuk nem meglepő, sosem tanultam egy szót se belőle - legfeljebb annyit tudok ami a Zimmer Feriben is volt. Az tényleg nem sok...
Lassan 1 hete, hogy hazafele toltam a simot, azóta összesen 3 napot foglalkoztam az üggyel és semmi eredménye nincs. A tegnapom és a mai nap nagy részét erre szúrtam el, eredménytelenül. Ma összeszedtem a szétszórt szerszámokat. Aztán kipucoltam a Babetta benzincsapját és a simson tankjából átöntöttem a keveréket a megbízható cseh technika gyomrába. Holnap végre elkezdhetek mással is foglalkozni, és a maradék 4 napomat amikor nem kell mennem dolgozni értelmesen fogom eltölteni. Na jó ez túlzás, de kicsivel több értelme lesz bárminek mint annak, hogy feleslegesen szenvedek.

Hálából álljon itt egy kép arról aki még nem hagyott cserben sose!

Majd kitalálom, hogy mi lesz Hanssal, addig pedig kicsit lassabban de megbízhatóan járok 2 keréken. Amikor B-s jogsihoz való motorokat néztem akkor ugyan tetszett a Simson de azért nem lett végül simon vétel mert vagy drága volt vagy agyonhajtott lepuffant vaskupac. Bíztam benne, hogy talán ez nem olyan, végülis ez nem motor csak robogó, hát most megszívtam. :(
 

(kelet-)német nyelvlecke II.

2011.04.23. 13:05

 Igazából a tegnapi nap nem az enyém volt, ahogy a hét többi napja sem volt túl szerencsés. Ha nem dolgoztam akkor Hans Simson NDK menekülttel foglalkoztam, mert volt még 1-2 furcsaság amit meg kellett rajta csinálni.
A német nyelvlecke múltkor sem az igeidőkkel kezdődött de még csak nem is ez volt a folytatás! Sőt a tantervben sem szerepelt.
Kezdődött a villamosság részével, amit rendbe kellett tenni mert egyszer már valami vidéjjjki ezer mester hozzányúlt, így történhetett, hogy egy autó index reléje volt benn a gyári helyett és aksi töltés se volt emiatt.
A kezdő nyelvlecke második része az alapjárat volt. Bár igazából ez már már a magyar népmese kelet-német kiadása volt, mert alapjárat hol volt, hol nem volt (csak egyelőre ennek nem jó a vége). Kértem segítséget, de a rajta lévő karbihoz vagy nem értenek vagy csak azt tudják megmondani, hogy mi nem lehet az amire rákérdeztem. Ezzel sincs beljebb az ember, hiszen azt én is el tudom dönteni egy hegyes végű csavarról 4es finom menettel, hogy az valószínű nem egy plazmatévé vagy fakanál. Ezzel végül sikerült mit csinálni, de tökéletes így sem lett.

Mivel úgy gondolta ez a szemét külföldi, hogy vége a kezdő képzésnek tegnap este át is lépett a haladó kurzus tantervére.
Bár ha azt vesszük igazából elég könnyen indított, vagyis pont nem hanem megállt. Tegnap hazafele történt ugyanis, hogy a motort beindítva, bemelegítve és indulás után majd 10km megtéve egyszercsak minden előjel nélkül leállt. 1x, 2x, majd persze mert ismétlés a tudás anyja 3x-ra is. Az első két alkalommal még nem ijedtem meg, hiszen be is indult és ment még tovább pár kilométert. A harmadik vége pedig egy 20 perces romantikus séta volt. Ehhez igazából minden adott volt a holdfényen, a megfelelő helyen és egyéb apróságokon kívül, azt meg már tényleg részletkérdés, hogy a kezem nem egy másik meleg kezet fogott hanem egy hideg, műanyag fogós motorkormányt. Legalább nem lustultam el. 
Ez csak a kezdet volt, de ebből adódik a haladó nyelvlecke első fejezete: találd meg mitől cseszik végezni a feladatát, engem szállítani.
Amit eddig tudunk: benzin, gyertya, berúgókar van. A többi rejtély....
 

Tanuljunk kelet-németül!

2011.04.14. 22:05

Eddig több mint 2000km-ert mentem Babettával. Szép időben jó, és lehet vele haladni a városban, de azért nem egy versenyló. Nagyon nem is lehet vele mit kezdeni, mert csak 2 sebességes és a fékjei sem túl hatásosak nagyobb sebességről. Nem sok értelme lenne tuningolni. Ha megváltoztatod a végáttételt akkor ugyan a végsebesség nő, de nem fog olyan jól gyorsulni ahogy kellene. Ha pedig mégis kicsit többet menne a gép akkor még ott van a féktelenség gondja. Az a 210es úgy jó ahogy van, így átalakítás helyett „csak” lecseréltem.

Sokat gondolkoztam azon, hogy mit kéne keresni helyette. Valami stílusos műanyag mentes dolgot kerestem. Nem tartott sokáig míg rájöttem mi is kell és keressünk olyat! Az „új” beszerezésre kerülő moci a Simson Sr50, ezen a vonalon indultunk el és nézelődtünk.

Semmi érdekes nincs abban amikor ide oda elmész, nézelődsz kérdezgetsz és alkudozol majd vagy veszel vagy nem (az igazi kalandok az oda, illetve hazavezető úton szoktak lenni :p) így most ezt a részt kihagynám. Szóval sikeresen találtunk egy egész pofás darabot ami azóta haza is jött velem. Pár gond még van, a váltójával – mert ugye ez robogónak csomagolt motor váltóval – az őrületbe kerget és néha másban sem értjük egymást. Meg kell tanuljak kelet-németül, akkor nem lesz baj és szeretni fog! :D

Škoda II.

2011.03.29. 11:11

Ma nem dolgozom, csak 3 nap volt és most 1 pihenő. Pár dolgot ma még el kell intézni itthon is meg a városban is. Venni kéne valami kaját mert az sincs. Holnap pedig megint munka 4 napig. A dolgozóhelyen semmi említésre méltó nem történt - de nem is baj. :)
Gondoltam most, hogy van egy kis időm még mielőtt indulnék ledolgozom kicsit az eddigi lemaradásomból itt is.

Szóval az E85nél tartottunk škodaügyileg és az azzal való szenvedésnél.
A vaterán sikerült szerezni olcsón egy Wartburgra való karbit amit ugyanúgy a Jikov csinált, csak más belső tartalommal. Végül ez nem volt jó valamiért, valahonnan olyan fals levegőt szívott, hogy sehogy se volt elég dús neki a keverék. Viszont a fúvókái és csavarjai jók voltak, azok beköltöztek egy sima Škoda karbiba és be lett állítva az. Úgy már működött az autó, de a már említett nagytengely miatt alacsony fordulaton lomha volt, mikor gyorsítani kellett volna elkezdett gondolkodni, hogy menjen-e és csak utána indult meg. Így meg is volt a következő project, vezérmű tengely csere. Tavaly kaptam egy kisebb kupac alkatrészt pár liter sörért cserébe, amik között volt egy vezérmű lánc is. Így ha már ott tartunk cseréljük azt is.
Egy erre alkalmas kevésbé hideg februári hétvégén csoportos škodázásba (de nevezhetjük lánc autószerelésnek a lánc szavazás után szabadon. :p) kezdtünk Alkexanderral és csapatával.

Nem volt egy nagy munka, csak hosszú. Aki csinált már ilyet az úgyis tudja, aki nem annak pedig sok olyan felesleges sor következne ami olvasása után - ha meg akarja érteni - 2 hét Wikipédia olvasás és Google keresés következne, így ezt most kihagynám. :)
Egész egyszerűen ment minden, csak ránk sötétedett, így szokásosan már volt amit zseblámpa fényénél fejeztünk be. Ez okozott is gondot ami később derült ki. Mikor beindítottuk olyan dízel hangja volt az autónak, hogy kerestük a mellette elbújt Mercit. Sajnos Merci nem volt, sem más reszelős dízel a hang az én motorháztetőm alól jött így... :-O

Ez már másnap délelőtt készült videó

Mint utóbb Pusi és Dana segítségével kiderült a motornak több problémája volt Al Bundynak egy jó napján. Először is, a 0.2mm szelephézag az egyik hengernél inkább 2cm volt, de a 2 stimmelt, csak.... E mellé még 3 hengerezett is mert az egyik gyertya el volt repedve és hol adott szikrát rendesen, hol pedig nem.  A hibák még aznap este javításra kerültek, szelephézag állítás és gyertya csere megoldott a gondot - közben pedig csak 1 gyertyakulcsot sikerült eltörni. :)

Ez úton is köszönöm a segítséget mindenkinek! :)

Babetta II.

2011.03.23. 23:27

A héten sikeresen átírattam a nevemre a BKV-s számomat. Igazából semmi sem változik, aki tudja min kell hívni az most is ugyanúgy elér (vagy épp nem. :p ). Kicsit dolgozom is, összesen 5 napot, ebből lesz 1 üdülés az 59esen is. Itt a papír szerint már az új „FUTÁR” os forgalomirányítás tesztelésében is részt vennék, ha beszerelték volna már a villamosokba a megfelelő cuccost. Egyre jobb az idő is és veszélyesen rövidülnek a szoknyák is…. :)

 

Közben gondoltam folytatom amit elkezdtem, a mai téma a kétkerekűek, azok közül is a piros hozzám kerülése.
Szóval motort kerestem, ami persze sokak szerint inkább bicaj de az ő véleményük az ő bajuk! :) Feltűnt egy ígéretesnek tűnő darab a használtautó.hu motoros részén. Gondolkoztam, számolgattam majd telefonáltam, hogy mégis mi a helyzet. Egy gyárilag homok színű, de pirosra újrafestett, keveset futott 210es Babettáról volt szó. Az órája lenullázva ezer kilométere de előtte se futott sokat - mondta az eladó. A gépet körbenézve hihető is volt.
Ugyan kipróbálni nem a legideálisabb körülmények között lehetett, de úgy nézett ki nincs gond vele, megy szépen. Megegyeztünk, szállítható méretűre szereltük szét, majd a papírmunka és a fizetés következett. Mivel akkor még a benzin csak közelítette de nem előzte le a folyékony arany literenkénti árát így 30 000 Ft-ból megúsztam a vételárat és a szállítást Ceglédről. Másnap munka után kicsomagoltam róla az autót és összeraktam. Még ekkor sem tűnt semmi furának. Szokatlant nem írhatok, hiszen alig 1 napja voltam Babettás, mihez képest lett volna szokatlan bármi is??? Mivel nem volt még se sisakom, se biztosítás (hogy az minek?) a motor addig az új helyét szokta míg ezeket beszereztem.

Egy héttel a vásárlás után megvolt minden, így végre száguldhattam a szédítő 40-45km/h sebességgel a munkahely felé.

Történt aztán, hogy egyik nap hazafele koszos lett a moci és gondoltam letakarítom, ha pedig már ott vagyok megnézem mennyi sár ment a műanyag burkolatok közé. Az egyik oldalt a koszon kívül is az fogadott amire számítottam, de a másik – hozzáértőknek a bal – oldalt olyan látvány fogadott ami meglepett. Ugyan szeretem a meglepetéseket, de ezt a fajtát nem! Nem kellemes rájönni, hogy az embert átvágták, pláne nem akkor ha ezt egy 25 ezer Ft-os valaminél, bárminél teszik. Az sem kellemes ha a 15 milliós használt autónál 2 milliónyi trükközést vetnek be a várt bevételért cserébe, de ez eddig nem az a kategória volt.

Az automata váltó lehegesztve, így nincs működő 1es a gép alatt. Így ugyanazt tudja mint egy 207, csak ez nekem jobban tetszik. A helyreállítása pedig majdnem még egy 210es ára lenne….. Persze akkor még nem tudtam, hogy ennél még csúnyább dolgok is várnak rám abban az évben, de haladjunk csak szép sorban (majd)....